Zdrowa, czy niezdrowa?

Osoby, które w ciągu swojego życia zdecydowały się na skorzystanie z zaleceń różnych diet mogą najczęściej powiedzieć, że żadna z nich nie wpłynęła pozytywnie na ich zdrowie. Jednak żadna z nich nie może równać się z dietą proteinową, ponieważ tylko tutaj będziemy mogli zacząć od spożywania samych białek przez stopniowe wzbogacanie naszego menu o kolejne produkty, aż dojdziemy do końcowej fazy, która utwierdzi nas w przekonaniu, że spożywanie najzwyklejszych posiłków bez głodzenia się, spożywania cukrów i tłuszczów nie jest rzeczą niewykonalną.

Warto podkreślić, że białka mają tak naprawdę zbawienny wpływ na nasz organizm, ponieważ ich długotrwałe spożywanie wzmocni nasze mięśnie, doda nam energii oraz poprawi nasze samopoczucie. Jednym słowem, przechodząc przez dietę Dukana dojdziemy do wniosku, iż nie ma dla nas rzeczy niemożliwych, zwłaszcza, jeśli możemy zachować pięknie wyrzeźbioną sylwetkę pozostając w zgodzie ze swoimi gustami kulinarnymi. Pomimo tego, iż na wstępnym etapie może nam się wydać, że ta dieta jest dość monotonna z czasem docenimy tę mądrość, jaka została zawarta w pierwszym etapie – fazie ataku. Białko da nam wewnętrzną moc, ponieważ będzie działać na nas uodparniająco, co jest szczególnie ważne w czasie licznych zachorowań, na przykład na grypę.

Ponadto będziemy mogli poprawić wyniki naszej krwi, czy cholesterolu, co wpłynie pozytywnie chociażby na pracę naszego serca, na naszą pamięć i na ogólne samopoczucie. Otępienie, powolność, problemy z koncentracją, bezsenność to tylko część z takich dolegliwości, o których na dobre będziemy mogli zapomnieć, jeśli postawimy na dietę proteinową, która z pewnością nas nie zawiedzie, jeśli tylko damy sobie szansę jej wypróbować.