Wady diety

Kiedy dowiemy się już na czym polega dieta Dukana, możemy zadawać sobie pytanie, czy w niej wytrzymamy, przechodząc kolejno przez wszystkie cztery fazy. Ponadto dużym wyzwaniem może być brak warzyw oraz owoców w początkowym etapie stosowania się do zaleceń tej diety. W związku z tym sami będziemy musieli zadbać o to, by nasz organizm przyjmował odpowiednią dawkę witamin. Nie możemy również w żaden sposób wpłynąć na zmianę produktów zalecanych w danej fazie, przez co w nasz jadłospis może wkraść się monotonia.

Brak warzyw może również przyczynić się do pojawienia się zaparć, co również będziemy musieli kontrolować i w razie zaistnienia takiej potrzeby, wspomóc organizm piciem dużej ilości płynów oraz jedzeniem otrębów wraz z płatkami owsianymi (2 łyżki otrębów i 1 łyżka płatków). Szybkie spalanie kalorii może nieść ze sobą uczucie zmęczenia, więc będąc w takim stanie nie należy obciążać się dodatkowo intensywnymi ćwiczeniami. Ponadto musimy pamiętać o tym, że dieta proteinowa stosowana dłużej niż przez trzy tygodnie, może stać się zagrożeniem dla niektórych organów naszego ciała, dlatego też nie możemy jej kontynuować bez konsultacji z lekarzem. Mogą nam również towarzyszyć huśtawki nastroju, czego efektem będzie pozbywanie się dużych ilości wody z organizmu.

Musimy również pamiętać o tym, że spożywanie dużych ilości białka może prowadzić do zakwaszenia organizmu, natomiast niedobór węglowodanów może obniżyć poziom energii i przyczynić się do złego samopoczucia. Osoby, które mają jakieś problemy z wątrobą lub nerkami powinny szczególnie ostrożnie podchodzić do tej diety, ponieważ może ona powodować zaburzenie prawidłowego funkcjonowania tych organów.