Faza 4 – faza stabilizacji

Faza stabilizacji jest w pewnym sensie podsumowaniem naszej wielomiesięcznej pracy, a zarazem wskazówką na dalszy proces odżywiania się.

Musimy mieć świadomość tego, jak wiele udało nam się osiągnąć, stosując się do zaleceń diety proteinowej. Nie wykluczając jej całkowicie z naszego życia, pamiętajmy o tym, by raz w tygodniu (najlepiej zawsze w tym samym dniu tygodnia – co utrwali nawyk) stosować menu z pierwszego etapu diety – fazy ataku. Taki jeden „proteinowy” dzień w tygodniu oraz dobre nawyki żywieniowe stosowane podczas kolejnych dni pozwolą nam jeszcze długo cieszyć się idealną figurą.

Zazwyczaj, kiedy stosujemy się do jakiejś diety i jej czas obowiązywania mija, bardzo szybko zapominamy o tym, jakie było jej przesłanie, natomiast w tym przypadku tak nie jest. Każdy etap diety proteinowej pozwala nam zgłębiać samych siebie, jakie mamy słabości, na co szczególnie musimy uważać, a wszystko to dzieje się w sposób zupełnie dla nas naturalny. Z tego też powodu znacznie łatwiej jest zachować postanowienia utrzymania wagi, kiedy przejdzie się przez czwartą fazę, gdzie będziemy musieli sami nauczyć się kontrolować kalorie.

Przez resztę życia powinniśmy przygotowywać więcej posiłków opierających się składnikach dozwolonych we wcześniejszych etapach diety.

Musimy również pamiętać o piciu dużej ilości płynów, minimum 1,5 – 2 litra wody dziennie.

Pamiętajmy również, że w dalszym ciągu cukier i słodycze to te dodatki, bez których lepiej jest się obejść , a tłuste potrawy są szczególnie niewskazane.

Stosując się do wszystkich tych zaleceń z pewnością uda nam się zachować atrakcyjną, szczupłą sylwetkę oraz uniknąć efektu jo-jo.