Faza 3 – faza utrwalenia

Kiedy już wypracujemy odpowiednią i zadowalającą nas wagę ciała, musimy zrobić wszystko, by ją utrzymać.

Właśnie taki cel jest wyznaczony na fazę utrwalenia, dlatego też jest to kluczowy etap diety proteinowej. Aby uniknąć efektu jo-jo musimy w dalszym ciągu podczas przyrządzania posiłków stosować się do poznanych wcześniej dobrych nawyków żywieniowych.

Czas trwania 3 fazy jest uzależniony od liczby kilogramów, jaką udało nam się zgubić, pamiętajmy, że na każdy zrzucony podczas wcześniejszych etapów diety kilogram przypada 10 dni fazy utrwalenia.

Zapewne wielu amatorów owoców i chleba ucieszy wiadomość, że na tym etapie możemy te składniki włączyć do naszego menu, obejmującego produkty stosowane w fazie pierwszej i drugiej.

Jednak nie powinniśmy spożywać tych produktów bez żadnych zastrzeżeń – w przypadku chleba możemy sobie pozwolić na max. dwie kromki chleba razowego dziennie.

Natomiast odnośnie owoców, wciąż musimy wystrzegać się bananów, winogron, wiśni, czy czereśni, ponieważ mają w sobie duże ilości cukru.

Na tym etapie diety proteinowej Dukana są dla nas dozwolone również takie składniki, jak ser żółty (maksymalnie kilka plasterków na dzień) oraz ziemniaki, ryż i makaron, jednak nie możemy ich spożywać częściej, niż dwa razy w tygodniu.