Faza 2 – faza naprzemienna

Naprzemienna faza diety Dukana jest zdecydowanie bardziej znośna dla tych, którzy chcieliby wzbogacić swój jadłospis o warzywa.

Naprzemienność diety polega na spożywaniu przez 5 kolejnych dni posiłków „czysto proteinowych” wg przepisów i zaleceń z 1 fazy diety, a przez następne 5 dni posiłków urozmaiconych o dozwolone warzywa. Pamiętając o tym, by zachować równowagę między spożywaniem protein i warzyw. Można również stosować inne kombinacje np. 3 na 3 dni lub 4 na 4 dni. W zależności od upodobań i od tego jak dobrze znosimy monotonność.

Faza naprzemienna trwa do momentu, aż uzyskamy zaplanowaną i odpowiadającą nam wagę ciała. Przeświadczenie o dążeniu do posiadania perfekcyjnej sylwetki, z pewnością pomoże nam przetrwać 2 fazę diety. Warzywa dozwolone na tym etapie diety będą dostarczać naszemu organizmowi cenny błonnik oraz witaminy, jak również będą odpowiedzialne za prawidłową przemianę materii. Ponadto urozmaicone menu sprawi, że nie popadniemy w żywieniową rutynę, będziemy mieć w sobie więcej energii i chęci do kontynuowania diety proteinowej.

Warzywa, które mogą znaleźć się w naszym jadłospisie, to: szparagi, kapusta, boćwina, marchew, pomidory, cukinia, bakłażany, ogórki, papryka, buraki, zielona fasolka, koper, cykoria, grzyby oraz rzodkiewka.

Jednak w dalszym ciągu musimy unikać: karczochów, ryżu, kukurydzy, fasoli, ziemniaków, soczewicy, zielonego groszku i grochu.

Pamiętajmy ,że potrawy, które przygotowujemy powinny zawsze mieć w sobie najwięcej możliwych składników odżywczych, wpływających pozytywnie na cały nasz organizm. Z tego względu w naszych daniach warzywnych powinny przede wszystkim dominować surowe składniki, gotowane na parze lub smażone beztłuszczowo.