Skuteczna dieta proteinowa

Poznaj zasady popularnej na całym świecie diety proteinowej. Sprawdź jej zalety oraz niezwykłą skuteczność. Na naszej stronie znajdziesz również mnóstwo smacznych i sprawdzonych przepisów na każdą fazę diety.

 

Z pewnością jest bardzo wiele osób, które mogą szczerze przyznać, że mają problem z nadwagą lub z utrzymaniem stałej wagi ciała. Któż z nas nie próbował różnych „cudownych” sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów! Większość z nich nie przyniosła jednak wymarzonych efektów, a towarzyszące im nieznośne uczucie głodu i rozdrażnienie powodowało ,że często porzucaliśmy je w połowie drogi.

Z dietą proteinową jest zupełnie inaczej, ponieważ podczas jej stosowania nie musimy skupiać się na ograniczaniu naszych racji żywnościowych i skrupulatnym liczeniu kalorii. W trakcie trwania diety proteinowej Dukana nie będzie nam towarzyszyć uczucie głodu dlatego, że będziemy mogli najadać się do syta. Wystarczy tylko, że nasze posiłki będą bogate w proteiny.

Taka metoda odchudzania nie byłaby jednak tak skuteczna, gdyby nie była perfekcyjnie opracowana pod względem strategicznym. Postępując wedle zaleceń diety Dukana możemy nie tylko liczyć gubione kilogramy, ale także czuć się przy tym naprawdę dobrze.

Dieta proteinowa rozpoczyna się fazą ataku, która przechodzi następnie w fazę naprzemienną, w której nie musimy już tak ściśle trzymać się dań bogatych wyłącznie w proteiny. W fazie utrwalenia naszym celem będzie zachowanie stałej wagi i unikniecie efektu jo-jo, natomiast faza stabilizacji jest już dowodem na to, że udało nam się osiągnąć sukces, czego wyrazem będzie nasza szczupła sylwetka. Brak efektu jojo, uczucie komfortu i sytości to bez wątpienia te atuty diety Dukana, które nie mogą pozostać niezauważone.

Dieta proteinowa składa się z 4 faz :


1. Faza ataku

skuteczna dieta

W tym okresie trwającym od 1 do 10 dni można jeść wyłącznie posiłki składające się z czystych protein. Podczas fazy ataku następuje błyskawiczna utrata zbędnych kilogramów. w trakcie pierwszego i drugiego etapu diety można spożywać dowolna ilość dozwolonych pokarmów.

więcej…


2. Faza naprzemienna
dieta proteinowa

Jest to faza równomiernej utraty wagi. Polega na stosowaniu naprzemiennie 5 dni diety czysto proteinowej i kolejnych 5 dni diety wzbogaconej o dozwolone warzywa. Faza ta powinna być stosowana bez przerwy, aż do osiągnięcia zaplanowanej wagi ciała.

więcej…



3. Faza utrwalenia

dieta białkowa

Czas trwania tej fazy diety proteinowej uzależniony jest od ilości kilogramów jakie udało nam się zrzucić podczas wcześniejszych etapów diety. Oblicza się to w bardzo prosty sposób : 10 dni diety w fazie III na każdy utracony wcześniej kilogram.

więcej…



4. Faza stabilizacji

dieta dukana

Okres całkowitej stabilizacji wagi podczas którego raz w tygodniu wracamy do menu z fazy ataku. Taki jeden w tygodniu dzień czysto proteinowy pozwoli nam ustabilizować organizm i przez długi czas cieszyć się nienaganną sylwetką i dobrym samopoczuciem.

więcej…